Saturday, February 19, 2011

Pokok Manik Hijau...Hijau Lagi...

Assalammualaikum... sekali ucapan ribuan terima kasih kepada semua kawan-kawan yang sudi mengunjungi blog manik bonsai saya ini.... sepanjang minggu ni sememangnya  minggu yang amat, amat, amat sibuk malah amat meletihkan... tapi ku gagahi semangat ku ini jua.... di atas kesibukan ini, masih sempat untuk share .. satu lagi hasil pokok manik bonsai yang ditempah.. warna hijau.. all green... namun yang demikian, pokok manik hijau epal ini saya buat secara memanjang... menggunakan lebih banyak manik daripada design yang biasa saya buat... semua menggunakan manik panjang. Kebiasaannya, sekiranya bentuk begini , saya akan jual RM100.00 sebab ianya lebih besar dan padat dengan manik-manik... setelah disiapkan pokok manik ini, saya tengah usahakan menyiapkan satu lagi pokok manik design jenis ini... dah pun siap, cuma tunggu untuk ditanamkan sahaja.. Insyaallah malam ni tanam, esok saya uploadkan pic nya... selamat menjamu mata....

Teringin nak cam ni? boleh sahaja... cuba tengok pada post sebelum ni ..iaitu cara membuat ranting, teknik asas sahaja.. senang dan mudah... anda pun boleh buat..


gabungan 2 warna hijau... dah hantar pada tuannya.

sempat snap pic ... 


closed up ... from top... lebih banyak manik.. padat...

No comments:

Post a Comment

Tutorial