Wednesday, November 16, 2011

Tutorial Mudah/Asas

asslammualaikum.. selamat malam,malam ni saya akan cuba updatekan satu tutorial asas macam mana nak buat pokok manik bonsai ni. walaupun sebelum ni saya pernah juga letakkan tutorial di blog ni, namun masih ada peminat pokok manik bonsai dan juga rakan sehobi bertanyakan berkenaan asas manik bonsai ni. sebenarnya saya cuba untuk update dari siang tapi line yang kurang memuaskan menyebabkan tertangguh hingga ke malam harinya. namun yang demikian, harapan semoga tutorial ini dapat membantu kawan2 semua.Saya harap anda semua faham, tapi kalau tak faham, boleh inform saya je ye.

step 1 : mesti ada dawai halus.

step 2: masukkan 5 biji manik dan pintal menjadi seperti diatas.

step 3 : terus pintal senyak 7 kali - senang je, ikut keselesaan masing-masing ya.

step 4 : kemudian masukkan lagi 5 biji manik , tetapi jaraknya mesti 1/2 inci , then silang macam gambar diatas.

step 5 : masukkan lagi 5 biji manik kemudian teruskan kiri dan kanan

step 6 : tarang... dah pun jadi macam ni.

step 7: ha.. dah banyak dah

step 8 : hahahaha.. lagi banyak.. nak banyak? buat step by step


ni stok manik


No comments:

Post a Comment

Tutorial