Wednesday, January 18, 2012

Pokok Manik Bonsai .. Anggur

Assalammualaikum, dan salam 1 Malaysia.... entry kali ini saya ingin berkongsi mengenai pokok manik bonsai.. tema buah-buahan iaitu anggur... mudah saja cara untuk membuatnya ...bahagian daun , menggunakan daun yang dah ready made, so senang jelah kan.. tapi untuk anggur itu sendiri memerlukan kepada teknik .. untuk permulaan susah sikit tapi bila dah boleh buat duan atau tiga biji anggur tu.. so cepatlah... untuk membuat anggur ni memerlukan kepada 4 jenis saiz manik iaitu yang kecil, sederhana, besar dan paling besar... saya ada membuat pokok manik anggur yang saiz kecil dan juga besar, tapi kali ni saya show /update yang pokok kecil dulu lah.... bagi yang berminat boleh hubungi saya... pokok anggur ini ready for sale...

Namun yang demikian, bagi sesiapa yang berminat , yang berada berdekatan dengan saya, boleh je datang ke rumah saya... saya boleh ajarkan. Tiada masalah...

Harga RM 30.00 ( tidak termasuk pos)
sesuai untuk hiasan dimeja solek atau di office



zoom .... closed up


step 1 : buat daun-daun nya dulu

Step 2:  buat buah anggur dulu

Step 3: cantumkan buah anggur dan daun ...

No comments:

Post a Comment

Tutorial