Tuesday, January 31, 2012

Pokok Manik Bonsai.. Hijau Kuning Oren.. Hot..Hot

Assalammualaikum.. dan salam 1 Malaysia. Saya agak lama tak update blog dengan pokok bonsai yang baru dan rasanya, mesti  tertunggu -tunggu nak tengok pokok baru.. sebenarnya.. dalam minggu ni saja, saya dah siapkan 3 pokok manik bonsai, cuma tak sempat nak upload... saya juga tengah nak siapkan tutorial bagi peminat pokok manik bonsai .. anggur.. tengah buat, nanti saya uploadkan.. dan kepada sesiapa yang minat nak kan manik2 dan juga daunnya sekali untuk pokok anggur untuk buat sendiri.. pun boleh dapatkan daripada saya.. nanti saya uploadkan set manik tersebut.

oklah... asyik dok bercerita, jadi inilah pokok manik bonsai yang terbaru.. 2 layer.. 2 tingkat...

kalau nak buat sendiri, basic sahaja.. manik ada jual disini...

SET MANIK .. 3 pkt Manik Panjang Kuning
                          1 pkt manik stone daun
                         1 pkt Manik Bulat Hijau
                         1 pkt Manik Bulan Oren
                          60 Dawai Gold

Harga 1 set : RM 57.00 ( tidak termasuk postage)


untuk dijual RM 95.00



buat macam ni .... 44 ranting


closed up manik...


ranting manik


                    

Tara... hasilnya.. Inilah pokok manik bonsai.. 2 layer...

SELAMAT MENCUBA

2 comments:

  1. akak nnti buatlh tutorial mcm mana nk buat batang pokok..hehe..rantng2 dh lama sy siap....pokok sy x menjadi lagi...hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ok je.... no problem.. nak bentuk pokok cam atas ni mesti ada 44 ranting cam tu.. nanti akak tunjukkan pokok yang dah siap, yang akank ajarkan.. sama cam hanis punya.. yang ni putri yang punya, dia buat sendiri.

      Delete

Tutorial